DAG SINTERKLAASJE

Sinterklaas Kagivertje – Elias Verledens
Sinterklaasje fakka,
gooi wat in m’n patta,
gooi wat in m’n slippers
Danku, lieve schipper

U raadt het al: vandaag brengt de Goedheiligman onze scouts een bezoekje! Naar goede gewoonte gaat dit gepaard met een overvloed aan snoep, mandarijntjes en chocolade ventjes. En dit tot 13u. Afkomen tedekke!

<Culturele Opvoeding – A Beautiful Day in the Neighborhood>

Eén der stappen richting volwassenheid is culturele opvoeding. Voor velen onder onze trouwe lezers is dit onbekend terrein. Geen paniek, wij bieden u een snelcursus Cultuur voor Dummies aan in deze rubriek. Voor onze vierde en laatste les van het jaar nemen we het bewegend beeld onder de loep: A Beautiful Day in the Neighborhood.

A Beautiful Day in the Neighborhood is een biografische dramafilm uit 2019 over de ontmoeting tussen de cynische, ietwat bekrompen, journalist Lloyd Vogel (Matthew Rhys) en de geliefde en immervriendelijke Fred Rogers (Tom Hanks). De film werd zeer positief onthaald en Tom Hanks werd voor zijn rol genomineerd voor een Golden Globe en een Oscar. Geniet van deze warme film als ontspanning na een dagje blokken. O.a. te bekijken op Netflix.