Groepsnieuws

Groepsnieuws maart – april Wednesday 28-02-2024 9:15 tot Tuesday 30-04-2024 12:00

Beste ouders, leden en sympathisanten van de 7,

Na de eerste twee maanden van 2024 staan we weer paraat met ons groepsnieuws voor maart en april. Maar voordat we een kijkje nemen naar de komende activiteiten, willen we graag het tofste weekend van de afgelopen weken bespreken: het groepsweekend uiteraard! Op 09/02 vertrokken we met 180 leden (een recordaantal!) en 40 man leiding in een stoet bussen op Mario Bros-groepsweekend. De weergoden waren ons goedgezind waardoor we zaterdag een hele dag buiten konden spelen en ravotten, jong en oud gemixt! Prinses Peach werd bevrijd, dus zondag keerden we moe maar voldaan weer terug naar Antwerpen. Hopelijk hebben jullie kinderen er even hard van genoten als wij! Maar hoe gezellig en leuk we het ook vonden, sommige leiding heeft achteraf nog enkele dagen afgezien door griep op te lopen op weekend. Ongetwijfeld zijn ook enkele leden ziek terug naar huis gekeerd, wat absoluut geen fijn einde is van zo’n tof weekend. Om te voorkomen dat iedereen binnen de kortste keren loopt te snuiten en hoesten, zouden we willen vragen om voortaan je kind even te controleren voordat je hem/haar mee op scoutsweekend stuurt. Alvast bedankt!

Gelukkig houdt een griepje onze leidingsploeg niet tegen, dus ook in maart en april hebben we een hoop activiteiten gepland voor jullie:

Op zaterdag 02/03 nodigen de jonggivers jullie uit om een artisanale croque te komen eten of een drankje te nuttigen in hun Hard Croque Café. Jullie bijdrage zal hen helpen om een geweldig kamp te beleven! Bestellen kan nog tot maandag 26/02 via deze link: Hard Croque Café

Twee weken daarna, op zondag 17/03, willen wij jullie alweer voorzien van een gevulde maag en wat extra vitamientjes met onze jaarlijkse soepverkoop. Het oudercomité verkoopt heerlijk verse tomaten- en courgettesoep op basis van groentenbouillon aan 7 EUR/liter soep. Voor de soepliefhebbers onder ons zijn er zelfs voordeelpakketten. Je kan deze bestellen via onze website. Afhalen kan enkel op zondag 17/03 aan de Bunker tussen 9:30 – 12 uur.

Van 22/03 – 24/03 vinden de giverdagen plaats, waarop alle derdejaars givers van het district uitgenodigd zijn voor een onvergetelijk weekend! De giverleiding zal jullie nog verder op de hoogte brengen.

Een week daarna is er opnieuw een scoutsweekend gepland, en deze keer mogen alle leden vertrekken! Van 29/03 – 31/03 zijn de jongste takken op trot; de jonggivers en givers vertrekken pas op zaterdag 30/03 en keren terug op dinsdag 02/04. Een weekendbrief voor elke tak zal binnenkort in jullie mailbox te vinden zijn!

Na deze ongetwijfeld geweldige maar vermoeiende weekends verdienen zowel de leden als de leiding wat rust. De eerstvolgende vergadering zal pas doorgaan op vrijdag 19/04. Waarom een vrijdag vraag je je af? Omdat de leiding en ouders op zondagochtend wellicht nog aan het bekomen zijn van ons scoutsbal de avond ervoor! Op zaterdag 20/04 zijn jullie welkom op onze Soirée Alé, het meest amusante avondje uit van het jaar. Deze editie zal in thema staan van 007 en van leuke plaatjes voorzien worden door Papa Mojito (dit keer op een aangenaam volume ;). Meer informatie kan je vinden op het Facebook evenement: Soirée Alé en tickets kan je bestellen via volgende link: Tickets

De Soirée Alé lijkt ons een prachtig evenement om de komende twee maanden mee af te sluiten, dus momenteel zijn jullie op de hoogte van alle geplande activiteiten.

Vriendelijke groetjes,

de Groepsleiding