Uniform

Als leiding vinden wij het belangrijk dat onze leden er altijd pico bello uitzien (lees: in perfect uniform verschijnen). Wat hoort er nu bij zo’n uniform?

Het belangrijkst is vooral hemd, das en groene/bruine boek. De rest van het uniform bestaat best uit sobere kleren zonder al te drukke prints of kleuren en uiteraard kleren die vuil mogen worden.

Voor kapoenen volstaat enkel een das, aangezien ze nogal snel uit hun kleren durven groeien!

Een scoutsdas kan elke zondag aangekocht worden bij de groepsleiding. Voor het scoutshemd kan u best terecht bij de Hopper (de winkel van Scouts en Gidsen Vlaanderen). De groene/bruine broek mag van elke winkel komen.

Het uniform van elke tak vind je terug op de takpagina’s.

De kentekens kan je kopen bij de groepsleiding of in één van de Hopperwinkels.

Enkele opmerkingen bij deze internetafbeelding:
  • Het belofteteken moet je niet aankopen, dit krijg je van de leiding – tenzij je het bent kwijt gespeeld.
  • Het patrouillelintje wordt zelden nog gebruikt op onze scouts. Indien dat toch wordt gedaan, krijg je het lintje van de leiding. Je moet dat dus niet aankopen.