Robert Baden Powell who?

Op 22 februari 1857 wordt de voor u misschien onbekende Robert Baden Powell geboren te Londen. Als u bij het groepje van de ‘Robert Baden Powell who?’ hoort, schaam u! Maar lees vooral eventjes verder zodat u helemaal mee bent met het verhaal.
Ondanks Powell ondertussen gecanceld is voor racisme en niet zo’n correcte situatietjes, is hij wel de stichter van de allereerste scouts in 1907.

Weliswaar was dit een jongensscouts waarover een jaar later een uitgebreid boek ‘scouting for boys’ verscheen met daar in alles wat gekend moest zijn om tot bij deze scouts te mogen horen. Twee jaar later werd ook een eerste meisjesscouts als zeescouts opgericht!

Echter duurde het tot 1913 voordat de eerste Antwerpse scoutsgroep werd erkend door Robert Baden Powell Scouting Boy Group. Deze scouts groeide later uit tot het nu gekende Scouts en Gidsen Vlaanderen!

U moet u voorstellen, dat het boek met technieken voor een echte scouts al meer dan 115 jaar meegaat en we daarom zeker van een traditie aan knopen, tenten opzetten en uniformen mogen spreken.
U mag er daarom vanuit gaan, dat dit niet zomaar vergeten mag worden en we hier als tofste, leukste, beste,… scouts van Deurne met veel trots mee bezig moeten zijn.

Awel liefste givertjes, dat is wat jullie vandaag te wachten staat.
Dit jaar gaan we voor groots, spectaculair en liefst stevig, dus geen plaats voor paljassen op kamp die niet kunnen sjorren! We blazen iedereen omver en laten iedereen zien waarvoor Aleydis echt staat.

Echter zullen we om dat doel te bereiken, nog eventjes moeten oefenen… maar niet getreurd, want vandaag doen we dat gewoon!

Kom dus alleen (ten volste aangeraden) vandaag uw technieken nog eens trainen, oefenen, overtreffen en sjor er op los op onze jaarlijkse techniekenvergadering. Afspraak deze zondag om 9u30! In uniform hé!

Dikke smakkerds, jullie giverleiding xxx