Harry potter vergadering:

Al ben je met de boeken helemaal niet bekend en heb je de films  (nog) niet gezien, je moet wel van een andere planeet komen om nog nooit van Harry Potter te hebben gehoord.

De roman van J.K. Rowling is op briljante wijze van boek naar scherm gebracht. Het acteerwerk, de regie en vooral de special effects zijn geweldig.

Het verhaal begint wanneer de 11-jarige wees Harry ontdekt dat zijn ouders tovenaars waren en hij zijn opleiding in magie begint op Hogwart’s School of Witchcraft and Wizardry. Daar maakt hij twee goede vrienden, Ron en Hermelien, die zijn avonturen delen.

Naast Harry, Ron en Hermelien is er een grote verscheidenheid aan personages, waaronder studenten, professoren, duistere tovenaars, geesten en fantasiewezens. Niet-magische mensen worden Dreuzels genoemd. De cast is uitstekend. Het acteerwerk is uitstekend en zelfs de vreemdste personages zijn volkomen geloofwaardig.

De films spelen zich voornamelijk af in Hogwart’s School of Witchcraft and Wizardry, dat zich in een oud kasteel bevindt. Er zijn bewegende trappen, portretten die kunnen praten en bewegen, en een donker bos waar vreemde en gevaarlijke wezens leven.

En nu hebben jullie zelf de kans om eens in de huid van Harry Potter te kruipen. Volg je graag een les toverdranken , of verweer tegen de zwarte kunsten? Of ben je liever wat actief, kruip je op je bezemsteel en speel je een matchke zwerkbal? Dat kan allemaal deze zondag.

Intensiteit: ⭐⭐⭐
Spanning: ⭐⭐⭐⭐