SCOUTING, DA’S DURVEN

Vandaag gaan we back to the basics. Op deze prachtige dag staat er geen hypermodern spel zoals ‘Levende Among Us’ op het programma maar wel een oerdegelijke techniekenvergadering. De kampen komen dichterbij en Mathias krijgt steeds vaker nachtmerries over loshangende sjorringen en scheve kosovopalen. Vandaag helpen we hem van zijn nare dromen af! We onderrichten jullie in de beginselen der scoutstechnieken en laten jullie om half vijf los als volwaardige padvinders. Neem een rugzakje mee met daarin een lunchpakket, sapke en koekske want je gaat het nodig hebben.
Verplichte kledij: perfect scoutsuniform. Vooral een lange (bruine/groene) broek en wandelschoenen zijn een must, zonder doe je NIET mee. Vergeet dit dus zeker niet!
Alvast bedankt om onderstaand aanwezigheidsformulier tegen donderdag 01/04 om 23u59 in te vullen. Geniet daarna van een meer dan verdiend paasverlof!

Met scouteske groeten
Maarten, Mathias, Mats, Jef, Elias, Emma en Wout

XxX

Noot van de redactie: Groep 1 heeft op zaterdag 03/04 vergadering van 10u00 tot 16u30, groep 2 op zondag 04/04 van 10u00 tot 16u30. Als je op beide dagen kan, gelieve dan de optie Geen voorkeur aan te duiden.

<Cultuurkatern – Plastic Beach by Gorillaz>

Beste lezers,
Om jullie innerlijke cultuurliefhebber aan te wakkeren biedt de redactie jullie een kunstzinnig blokje aan. Zo proberen we jullie wegwijs te maken in een aspect uit het culturele spectrum. Vandaag aan de beurt: De magie van muziek.

Gorillaz, een virtuele Britse popband, werd in 1998 opgericht als een van de nevenprojecten van David Albarn, frontman bij Blur. Na een knaller van een debuutalbum en een zeer mooie vervolgplaat, met de fantastische single Clint Eastwood als uitschieter, bracht de groep op 3 maart 2010 de lp Plastic Beach uit met gastoptredens van o.a. Mos Def, Lou Reed en Snoop Dogg. Dit derde studioalbum, een aanklacht tegen de milieuvervuiling en plasticafval in de oceanen, kreeg veel positieve kritieken en werd door critici al snel beschouwd als een van de beste platen van de 21ste eeuw. De Spotify-wrapped op onze redactie was één grote ode aan deze fantastische muziekgroep en dito langspeler. De muziek luistert het best op een hoofdtelefoon of platenspeler maar ook via een ander medium laat het u genieten van een wonderlijk hoorspel dat het volgens ons nu al tot evergreen geschopt heeft. Veel luisterplezier!