Kapoenen

Geen vergadering Sunday 05-05-2024 9:15 tot 12:00

WOOOW!!! De BBQ van gisteren was zooooo leuk dat we vandaag een welverdiende rustdag mogen nemen, dus blijf maar gezellig onder de lakens en droom maar lekker verder!!

Slaapwel!

❤️ Jullie kapoenenleiding ❤️

Kapoenen- en welpendag Sunday 12-05-2024 10:00 tot 13:00

Liefste kapoentjes,

Op zondag 12 mei is het opnieuw de kapoenen- en welpendag van het District Morckhoven! Hier spelen wij samen met 9 andere scoutsen verschillende XXL scoutsspelletjes met veel leeftijdsgenootjes. 🙂

Op voorhand inschrijven is verplicht via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfhfa_0ajiciJlHKyhieCHYSl56xxl4LONeUoh06g-c3ubNUA/viewform (de link wordt ook nog via de whatsapp groep doorgestuurd). Inschrijven moet vóór 5 mei!

Gelieve ook allemaal €2 mee te nemen. We voorzien een lekker hapje en drankje. 😉

Uitzonderlijk beginnen we om 10u en eindigen we om 13u. Het is op een andere plaats dan onze scouts, aangezien daar geen 9 scoutsen passen. De exacte locatie volgt nog, maar het is wel de bedoeling dat je uw kind daar zelf naartoe brengt.

Het wordt ongetwijfeld een super leuke voormiddag!

Tot dan! Jullie kapoenenleiding

Pinkster Brunch Sunday 19-05-2024 9:15 tot 12:00

Vandaag is het Pinksteren, de dag van vreugde, samenzijn en spirituele vernieuwingen en dat gaan we dus vieren met een HEERLIJKE Pinkster Brunch😋! Deze brunch hebben we wel verdiend na die heftige Wouter-Kapoenen Dag, hé hé!

We gaan ons buikje lekker rond eten met de meest verrukkelijke gerechten en samen een geweldige tijd beleven, het wordt een brunch om nooit te vergeten :-)!

Wat neem je mee?:

• €4 !!
  • een grooooote glimlach op je gezicht
  • een grommende buik

Tot daaaan!

Kusjes van jullie kapoenenleiding xxx

Europapa vergadering Sunday 26-05-2024 9:15 tot 12:00

In deze vergadering strijden alle landen tegen elkaar voor de overwinning. Wie oh wie wint de meeste spelletjes?

Tot zondag!
Jullie kapoenenleiding 🙂

Quiz Friday 31-05-2024 18:30 tot 20:30

Zijn jullie klaar voor een avond vol brainpower en plezier? Laat je hersenen kraken en je lachspieren werken, want het is tijd om te laten zien hoe slim jullie zijn!

Maak een team met je scoutsvriendjes en laat zien wie de slimste kapoenen van de scouts zijn!

Het wordt een avond vol plezier en gekkigheid die je niet wilt missen.

IJsjesvergadering!!! Friday 07-06-2024 18:30 tot 20:30

Ondertussen is het zo warm en zijn jullie vast allemaal heel moe na een week school in dit hete weer. Klinkt een gezellige zomer-avondwandeling/picknick met een ijsje dan niet goed?

Als je antwoord op die vraag meteen een enthousiaste JAAA! was, zie dan dat deze twee dingen in orde zijn: je ziet dat je op tijd aan de bunker klaar staat en je neemt €2 mee, want ijsjes zijn natuurlijk niet gratis.

Hopelijk zien wij jullie dan, want het gaat een M-E-G-A lekkere vergadering zijn!

xxx de kapoenenleiding

Raket vergadering Sunday 16-06-2024 9:15 tot 12:00

Wist je dat:

• raketten al meer dan 2000 jaar gebruikt worden. Toen waren het vuurpijlen, gevuld met buskruit. Ze werden uitgevonden in China
  • een raket de aarde verlaat met 11,2 km/seconden
  • de grootste raket even groot is als een gebouw met 36 verdiepingen. Hij weegt 130.000 kg

Dit zijn allemaal leuke weetjes over raketten, want deze zondag gaan wij er zelf maken van plastic flessen en karton!

Het beste deel? We mogen ze zelf versieren 🙂

Wat neem je mee?

• een plastiek fles (liefst een grote)
  • een kurkendop
  • je goed humeur 😉

xxx, jullie kapoenenleiding

Water spelletjes Sunday 23-06-2024 9:15 tot 12:00

Spitter spletter spater.. vandaag is de vergadering met water.

Jeej het goede weer is terug begonnen, dus daarom gaan we vandaag water spelletjes spelen.
Neem jullie coolste waterpistool maar mee, want het wordt een dag vol waterpret!

Doe dus zeker kleren aan die nat mogen worden.
Wij hebben er alvast zin in!!

Groepstocht Saturday 29-06-2024 9:15 tot 16:00

Eindelijk is het bijna zo ver! Na een jaar wachten, vertrekken we eindelijk weer bijna op kamp!!!! Zes dagen lang samen spelen, lekker eten, avonturen beleven, … Wij tellen alvast af!

Maar voor we op kamp vertrekken, sluiten we het scoutsjaar nog in schoonheid af. We gaan namelijk op 29 juni nog met onze hele scouts samen op groepstocht! Waar we precies naartoe gaan, is voorlopig nog een verrassing, maar we kunnen al verklappen dat het nóg leuker is dan het Rivierenhof!

We zullen de hele dag op stap zijn, dus neem zeker een rugzakje mee met daarin iets om te eten, te drinken, je te beschermen tegen zon/regen, … Meer info volgt later nog!