Bosniër Universalis

Ik ga naar Bosnië en ik neem mee: het boek ‘Bosnië voor Dummies’, zonnecrème en … een groep getalenteerde leden. Om ons in het buitenland te redden zal het nodig zijn om de specifieke skills van alle leden te ontdekken. Deze avond zal volledig gevuld zijn met helse opdrachten, geheimzinnige queestes en opmerkelijke raadsels. Net voor u wederkeert naar huis om uw beddeke in te duiken, zullen we weten wie de meest complete der givers is! Spannend!

<Cultureel Erfgoed – Babylon>

Cultureel erfgoed is een vaag begrip, iedereen vult dit anders in. Wij willen in deze katern geen alwetendheid prediken, enkel laten zien wat dit voor ons betekent. Ons laatste cultureel monument van het jaar: een film.

Babylon is de laatste film van Academy Award winnaar Damien Chazelle. De Amerikaanse filmregisseur, bekend van bekroonde films als Whiplash en La La Land, heeft zich met zijn nieuwste rolprent weer overtroffen. Babylon is meer dan drie uur op een rollercoaster die meermaals de bocht uit vliegt maar dit deert de film niet. De Morgen beschreef het als volgt: “Babylon is een geweldige dollemansrit door het Hollywood van de jaren twintig”. Ook de wereldprestatie van Margot Robbie kan niet onopgemerkt voorbijgaan. Naast haar schitteren Brad Pitt, Jovan Adepo en Diego Calva maar de grote ster is misschien wel de fantastische jazzmuziek die Babylon een typische Chazellefilm maakt. Een aanrader!