Groepsnieuws november – december

Beste ouders, leden en sympathisanten van de 7

Zie dit groepsnieuws als een leidraad om de komende twee scoutsmaanden te doorkruisen. Maar voor we hier aan beginnen een kleine recapitulatie van wat september en oktober brachten.

Beginnen deden we met een natte, maar daarom niet minder prachtige, overgangsshow. Hierna volgden de eerste scoutsvergadering onder het bewind van de nieuwe leiding. Het eerste hoofdstuk van dit jaar sloten we af met het Grotegroepsweekend in Geel. Wij zitten nog steeds met armpijn na al dat handjesgeschud! En nu hoofdstuk twee: de laatste maanden van 2022.

We hervatten met een eerste vergadering op zondag 6 november. Het eerste noemenswaardige event: de Italiaanse Dagen. Op 19-20 november openen wij weer de deuren van den Bunker voor onze oeroude pastaslag. Bestellen kan t.e.m. 13 november.
Hier alvast de link: https://scoutsaleydis.be/wordpress/italiaanse-dagen-2022/)

Let op: dit weekend staat er geen gewone scoutsvergadering gepland.
Let nogmaals op: de tweedejaars leden moeten dit weekend wel werken op de scouts. De welka’s moeten opdienen op zaterdagmiddag, de pioniers op zaterdagavond en de kapoenen op zondagmiddag. De jonggivers nemen de afwas op zaterdag voor hun rekening en de givers op zondag. Meer info volgt via de eigen leiding.

In maanden die volledig gedomineerd zullen worden door het WK voetbal en de overrompelende – daar gaan we toch allemaal van uit – overwinning van onze nationale trots springen ook wij op de voetbalkar. Zo zal de tocht op zondag 27 november er anders uitzien dan gewoonlijk. De tocht duurt maar tot 13.45h aangezien het om 14.00h België-Marokko is. Onze givers organiseren die dag een Rode Duveltjesbar in den Bunker zodat we allemaal samen de match van de Belgen op groot scherm kunnen aanschouwen. Ouders zijn al vanaf 13.00h welkom voor een drankje en hapje!

Voor je het weet zitten we in december, de kerstmaand máár vergeet de Goedheiligman niet! Sinterklaas komt op zondag 4 december op bezoek. Dit wordt een groot feest en zal daarom doorgaan tot 13.00h. Verder is december redelijk normaal op twee geldacties van de (jong)givers na: de Kerstboomverkoop en de Wijnactie.

De givers organiseren een Kerstboomverkoop ten voordele van hun kamp. De gekochte kerstbomen kunnen op woensdag 7 en zondag 11 december afgehaald worden in den Bunker. Bestellen kan hier: https://scoutsaleydis.be/wordpress/kerstboomverkoop-givers-2022/

Onze oudste takken, de (jong)givers, zorgen ook voor een heerlijk wijntje voor tijdens de feestdagen. De bestelde wijn kan op zondag 18 december afgehaald worden in den Bunker. Voor heerlijke wijn moet u hier zijn: https://scoutsaleydis.be/wordpress/wijnverkoop-2022/

U vraagt zich vast af waarom onze givers zoveel geldacties doen. Dit allemaal omdat ze in juli op buitenlands kamp gaan, dit voor het eerst in 6(!) jaar! Ze gaan naar Bosnië en Herzegovina en kunnen al het geld en al de hulp gebruiken. Hebt u dus een klusje, een feest of een babysit nodig, dan mailt u naar givers@scoutsaleydis.be en zij staan voor u paraat!

Na dit alles volgt er nog één kerstvergadering op vrijdag 23 december. Daarna zien we elkaar graag terug op de nieuwjaarsreceptie om te klinken op een prachtig 2023!

Warme groetjes
Jouw groepsleiding