Groepsnieuws september – oktober

Beste ouders, leden en sympathisanten van de 7

Het nieuwe jaar staat voor de deur en zoals altijd starten we het scoutsjaar met een geweldige overgang. Die gaat door op zondag 15 september. In de voormiddag hebben de leden nog een gewone vergadering met hun leiding. We spreken af om 9.15u aan den Bunker. Vergeet zeker geen 1 euro mee te nemen voor middageten! Vanaf 12.30u zijn dan alle ouders en nieuwe leden welkom op het parochieplein (Louis van Craenstraat) voor de show. De leden leren hun nieuwe leiding kennen en sommigen gaan over naar een nieuwe tak.

Zoals op de overgang wel duidelijk zal worden is het jaarthema van dit jaar: Scoutmoedig. En wij willen heel graag mee op die kar springen. Scoutmoedig gaat vooral over durven zijn wie je bent, avonturen aangaan en trots kunnen tonen wie we zijn: scouts en gidsen.

Na deze geweldige dag kunnen we dan echt van start gaan. En daarvoor moet je nog sommige zaken in orde brengen: vóór 31 oktober moet het lidgeld (39 euro) gestort worden op het rekeningnummer BE05 9730 9421 0575 met als mededeling (naam lid+lidgeld). De medische fiche van zoon/dochter moet ingevuld/nagekeken worden op Groepsadministratie (klik hier). Alle nodige informatie voor de rest van het jaar (e-mail adressen, telefoon- en rekeningnummers) kan u terugvinden in het Groene Boekske. Dat versturen we nog via mail en komt ook op de site te staan.

Dan rest er ons alleen nog aankomende activiteiten in september en oktober meegeven.

We beginnen met een eerste tocht op zondag 29 september. Die vergadering duurt tot 16u, dus de leden moeten boterhammen, drinken en degelijk schoeisel meenemen om een dag lang te kunnen wandelen, ravotten en spelen. Op zondag 13 oktober organiseren de jonggivers na de vergadering een pannenkoekenslag in den Bunker ten voordele van hun kamp. Op zaterdag 19 oktober kan je je van je slimste kant laten zien op de quiz van het OC. Meer info volgt! En last but not least: we eindigen oktober met het eerste takweekend. Dat gaat door het eerste weekend van de herfstvakantie (25-27 oktober).

Voila, dat was het dan. Ons eerste groepsnieuws als nieuwe groepsleiding. Wie we zijn, houden we voorlopig nog even geheim. Daarvoor moet je naar de overgang komen 😉

Scouteske groeten, de groepsleiding