Film Vergadering

Heyy liefste Welpjes,

Deze week is het weer eens een gewone vergadering! En na een hele week druk op school gespeeld en geleerd te hebben, is het nu tijd voor een wat rustigere vergadering! En daarommmm doen we deze week een (tromgeroffel) … film vergadering! Yeuyyyy!

Dus doe je comfortabelste kleren aan en maak je klaar voor een gezellig ochtend film kijken! Vraag ook aan mama en papa om €2 te storten op de welpen rekening (BE24 7340 5467 2138), dan zorgt de leiding voor de lekkerste snackjes!

Tot daar, groetjes van jullie welpenleiding!!

Groepstocht

Hey welpen,

Zondag doen we nog eens iets dat we blijkbaar héél graag doen… we gaan met heel de scouts op groepstocht, als laatste vergadering van het jaar JEEEEEEJ. En ja hoor: we gaan ook zwemmen, wie had dat gedacht.

Maar onderschat het niet, want het wordt geen gewoon rustig plonske. Er zal gezwommen worden, gespetterd, misschien een wedstrijdje hier en daar, en sowieso iemand die denkt dat hij/zij een olympische duik kan doen.

Wat neem je mee:

  • zwemgerief
  • handdoek
  • eventueel droge kleren (voor de optimisten onder jullie)

Zorg dat je erbij bent, want het wordt weer zo’n zondag waar iedereen nat eindigt en niemand echt weet hoe dat gekomen is. Verdere info zal nog volgen :))

Tot zondag!

Groetjes

jullie leiding

Politie Boefje

Heeeyy welpjess!!

Vanavond hadden wij weer eens zin in een suuuper spannend spelletje, maar HMMMM wat gaan we dan doennn???

Dus wij met onze laatste 2 hersencelletjes heeeel diep nadenken… en dan PLOTS kwam het geniale idee: POLITIE BOEFJE!!!

Jullie gaan moeten sluipen, rennen, verstoppen en vooral… NIET gepakt worden want geloof ons, de politie gaat GEEN genade tonen 😈

Trek dus kleren aan waarin je kei hard kan rennen (ja hoor, geen excuses als je gepakt wordt) en kom helemaal klaar om iedereen te slim af te zijn!!

Okeeeyyy ready freddy iedereen?? Wij al zeker wel hoor 😎

Tot vanavond strijders en kusjes van jullie leiding xxxxx

QUIZ

Elaba welpen,

Na grondig onderzoek (lees: 3 seconden nadenken) zijn wij tot een schokkende conclusie gekomen: jullie weten eigenlijk… van alles een beetje en van niks echt genoeg. Tijd om dat te testen.

Deze vrijdagavond gooien we de scouts om tot een keiharde, lichtelijk oneerlijke, maar vooral legendarische QUIZ. Verwacht geen saaie schoolvragen, maar dingen waarbij je denkt: “hoe moet ik dit nu weer weten??”, en toch ga je antwoorden. Met volle overtuiging. Fout, maar overtuigd.

Er zullen vragen zijn, opdrachten, misschien een beetje chaos, en sowieso discussie over wie er vals speelt. De slimste welp? Die bestaat vrijdagavond. Of toch iemand die het beste kan valsspelen.

Kom dus vrijdagavond af met je beste denkhoofd, je slechtste antwoorden en een beetje lef. Studeren mag, maar gaat waarschijnlijk toch niet helpen.

Tot vrijdag. En nee, we geven geen tips.

Groetjes

jullie leiding die sowieso wint

Koop en Verkoop spel

Hey welpen

Deze week staat er iets op het programma waar snelheid, slimheid en een beetje lef goed van pas komen…

Het is weer tijd om wat geld te verdienen! En hoe kan dat beter dan met een spannend koop- en verkoopspel? Test jullie beste verkoopskills, maak slimme deals en zorg dat je snel genoeg bent om uit de handen van de politie te blijven 😉

Tot dan!!

Deur aan Deur

Beste welpjes,

Deze weken draait alles bij ons rond één ding… geld 💰
En ook komende zondag gaan we ontdekken wat je daar allemaal mee kan doen.

Want geld groeit niet aan de bomen… Soms moet je er hard voor werken, soms moet je slim zijn, en soms moet je gewoon durven. Misschien moeten we er deze keer zelfs een beetje voor op pad… 👀

Zorg dus dat je goed wakker bent, je beste glimlach meebrengt en klaar bent om er samen iets van te maken!

Tot zondag!Groetjes,
jullie leiding

Kapoenen Wouter Dag

Beste Welpen, Het is weer die tijd van het jaar, de kapoenen en Wouter dag is vandaag. Dit is dus geen gewone scoutsvergadering, maar een EPIC voormiddag waar jullie nieuwe vriendjes kunnen leren kennen van andere scoutsgroepen.

📅 Wanneer? 17/05 van 10u tot 13u

📍Waar? Fort III in Borsbeek (we verzamelen aan de schuur – Frans Beirenslaan 2A)

💸Prijs? Gelieve 2€ over te schrijven naar BE24 7340 5467 2138 voor 14/05

🥕Thema? Fruit en groenten, en wij zijnnnnnnn… WORTELS!!!!!! (Vergeet zeker niet de forms in te vullen ook voor 14/05) Tot dan!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf2FKu6qxds9apRBNmlvQyxzsTXNce3GyMw4hMrvQGmrC9AJA/viewform?usp=sharing&ouid=107529564204792187699

De BBQ

Yooo welpen!

Deze zondag is het helaas geen vergadering, 

Maaaaaar het zonnetje begint stilaan te schijnen, de vogeltjes fluiten erop los en dat kan maar één ding betekenen… het is tijd voor FEEST! 🌞🔥

Deze zondag is het dus geen vergadering, want zaterdag is het de FAMEUZE ALEYDIS BBQ! 🥩🍔 Op zaterdag 9 mei zijn jullie, uiteraard samen met mama, papa, broers, zussen, oma’s, opa’s en iedereen die zin heeft 😆 welkom om te komen smullen van al dat lekkers.

Verwacht je aan heerlijke geurtjes, leuke sfeer, veel gelach en natuurlijk de kans om nog eens heel de scouts terug te zien!

Dus kom gezellig af, zorg voor een grote honger en maak je klaar voor een avond vol gezelligheid en lekker eten 😋

Hopelijk zien we jullie daar allemaal!

Groetjesss

Welpenleiding

Brunch

Heyhey lieve welpjes!

Aan wat aanvoelde als een eeuwigheid komt nu toch eindelijk een einde… het eindelijk weer tijd voor een geweldige scoutsvergadering! En wat is er nu een betere manier om zo’n weerzien te vieren dan met een goeie, ouderwetse BRUNCH?!

Deze zondag doen we het dus eens helemaal anders. Deze keer mag je gewoon recht uit je bed, in je mooiste pyjama rechtstreeks naar de scouts komen. Hier zal een overheerlijke brunch op jullie wachten, en kunnen we eindelijk weer bijkletsen over alle avonturen en verse roddels die zich hebben opgestapeld tijdens al die wekenlange vergaderloze stilte.

PS: Gelieve €4 te storten op de welpen rekening :)) (BE24 7340 5467 2138)

Tot deze zondag!! 

Groetjes jullie welpenleiding

Driesroosje

HeyHey welpen

Vandaag werd ik wakker gekust door een enorm knappe prins. Nu probeert die mij hier wijs te maken dat ik vervloekt was en zou sterven op mijn 16?? Het ergste van al, is dan nog dat hij nu ook verwacht dat we deze zondag samen op date gaan… 🙄 

Als de prins nu op te minst een scoutshemd en een das had aangehad had ik er nog kunnen over nadenken… 🤗🙄

Ik heb uiteraard dan ook vriendelijk bedankt voor de date en gezegd dat ik zondag geen tijd heb. Na uren, dagen, jaren lang gedroomd te hebben is er uiteraard maar 1 ding waar ik echt zin in heb: EEN GEWELDIGE SCOUTSVERGADERING!!! Hopelijk komen jullie samen met mij spelen!

Groetjes 

Jullie anonieme prinses en de welpenleiding 

For business inquiries contact:

nico_vh@scoutsaleydis.be